صومعه سیسیل یا موزه مرگ، جایی که جنازه ها به خط شده اند!

وقتی برای اولین بار وارد این صومعه میشویم شاید همان احساسی به ما دست دهد که زمان تماشای فیلم یک شب با مردگان زنده یا تریلر مایکل جکسون حس کردیم. هیچ فیلم ترسناک یا حتی خانه جن زده ای نمیتواند با چنین مکانی رقابت کند؛ در اینجا مرده ها با لباسهای معمولی خود و با میخ طویله به دیوار آویزان شدهاند. مرده ها که بدنهایشان در حال فساد و تباهی است از بالا شما را مینگرند، گویی که قصد ربودنتان را دارند و میخواهند که شما هم به آنها بپیوندید.

یک اتفاق بسیار ساده باعث شد تا چندی پیش بزرگترین مجموعه مومیاییهایی عصر جدید کشف شوند. این اتفاق در حالی افتاد که دخمه صومعه سیسیل ایتالیا گشوده شد و بازدیدکنندگان از این دخمه، نزدیک به ۸ هزار جسد مومیایی شده در حالی که با میخ های درشت به دیوار آویخته شده بودند را کشف کردند. باستانشناسان در بدو ورود با اتاقی روبه رو شدند که پر بود از اسکلتهای بیشمار انسانهایی که کنار هم ایستاده بودند و نکته قابل توجه آن بود که تمامی مومیایی ها بر اساس شغلی که داشتند کنار هم قرار گرفته بودند. آنها در بدو ورود با اتاقی مربوط به دکترها، اتاقی مربوط به زنان، اتاقی مربوط به دخترهای ازدواج نکرده و البته اتاقی نیز مخصوص کودکان روبه رو شدند.

باستانشناسان پی بردند این اجساد که به طور طبیعی مومیایی شده اند مربوط به مراسمی مذهبی هستند که در نوع خود بی نظیر است. براساس اطلاعات به دست آمده، قدیمیترین نعش موجود در این مقبره مربوط به راهبه سیلوسترو گابیو مربوط میشود که سال ۱۵۹۹ مرده است. باستانشناسان او را سرسلسله جمع شدن این همه مومیایی کنار هم میدانند. او معتقد بود هوای خشک میتواند باعث ایجاد مومیایی طبیعی در انسانها و البته زندگی دائمی آنها شود. به همین علت جنازه ها را از دیوار آویزان میکرد تا مایعات درون بدن آنها بتدریج خارج شود و سال ها بعد جنازههایی که مانند میوههای خشک شده تغییر حالت داده بودند را با سرکه میشست و بعد از آن بود که لباسهای مردگان را برای ایستادن همیشگیشان در حالت مومیایی تنشان میکرد.

وقتی بر اولین پله این دخمه قدم میگذاریم به یاد این جمله از دانته بر روی کتیبههای دروازههای جهنم میافتیم: «هرکس وارد اینجا میشود باید رویاهایش را رها کند» سرزمین مردگان در حالی در ایتالیا کشف شده است که معروفترین و عجیبترین جسدی که در این صومعه قرار دارد، جسد دختر بچٔه ۲ سالهای به نام روزالیا لومباردو ملقب به زیبای خفته است که در سال ۱۹۲۰ به این صومعه تحویل داده شده است. جسد این دختر بچه در تابوتی قرار دارد که درب آن از شیشه است. چهره او بعد از گذشت سالها همچنان طبیعی باقی مانده است.
زیرزمین این صومعه به پنج راهرو تقسیم شده است: بخش مردان، بخش زنان، بخش کشیشان صومعه، بخش راهبان و بخشی برای افراد بلند مرتبه جامعه همچون ارتش دارن، دانشمندان و وکلا. در بخش زنان قسمتی را نیز به دختران باکره اختصاص داده اند، که در آن، چهار دختر باکره در کنار یک صلیب آویزان شده اند.

دختر دو ساله



عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها