برده هایی که کریستف کلمب با خود به اروپا برد!

هنگامی که اروپایی ها با کشتی کریستف کلمب برای اولین بار با کمک دو دریانورد عرب وارد قاره آمریکا شدند،با مشکلات متعددی روبه رو شدند.بر خلاف ادعاهای اروپایی ها قبل از آنها دریانوردان ایرانی و چینی و اعراب بارها وارد این قاره شده بودند،و مردم سرخپوست بومی آمریکا ریشه ی آسیای شرقی و آسیای میانی دارند.در این هنگام بود که مردم سرخپوست بومی با نهایت گشاده دستی از تازه واردها استقبال کردند،و به کمک آنها شتافتند و مواد غذایی و آب به آنها رساندند و بنا به اعتراف خود کلمب اگر کمک سرخپوست ها نبود وی و همراهانش بعد از ورد به آمریکا کشته شده بودند.
مردم سرخپوست آمریکا برخلاف ادعاهای بی اساس هالیود به هیچ وجه تا زمانی که تازه واردین اقدام به قتل عام آنها نکرده بودند،با مساله ای بنام خشونت آشنایی نداشتند و حتی برای روح ماهی ها و حیواناتی که صید و شکار می کردند دعا می کردند.

نتیجه کمک سرخپوست ها به شخص کلمب صرف نظر از کشتارهای گسترده ای که بعدها مهاجرین از انها انجام داده بودند کاملا نتیجه برعکس داشت؛کلمب در سفر اول ۱۰ الی ۱۵ سرخپوست را به اسارت گرفت و با خود به اروپا برد و در سفر دوم ۱۶۰۰ سرخپوست را به اسرات گرفت و با خود به اروپا برد که نصف آنها به دلیل مشکلات سفر به دریا در راه تلف شدند.

اروپایی ها و جهان غرب علاقه ویژه ای به برده داری داشته اند،و بارها با نیروهای نظامی خود به کشورهای ضعیفی مانند هند و کشورهای آفریقایی برای دستیابی به تجارت پر سود تجارت برده هجوم می بردند،و هنگامی که برای نخستین بار با این اقوام تازه آشنا شدند نیز علیرغم کمک و مهمان نوازی سرخپوست ها به آنها با دید برده نگاه می کردند.اجداد رنگین پوستان امروز آمریکا نیز متعلق به برده هایی است که توسط غربی ها به اسارت و بردگی برده شده اند و بعد از لغو برده داری توسط آبراهام لینکن به آزادی دست یافتند.

اما بیشتر سرخپوست ها به دلیل اینکه همانند رنگین پوستها برده های مقرون به صرفه ای نبودند،و بعدها در برابر مصادره سرزمینشان در برابر غربی ها ایستادگی کردند قتل عام شدند و حتی ارقام تعداد سرخپوستان قتل عام شده قاره آمریکا را در طول چند قرن به رقمی معادل ۸۰ میلیون نفر ذکر می کنند،که علاوه بر اینکه امروز نیز رقم بسیار بزرگی است،در زمانی که شاید ایران جمعیت تقریبا معادل ۲۰ میلیون نفر داشت رقم بسیار بزرگ و قابل توجهی بود.


—–

ارقام از کتاب تاریخ حضور مسلمانان و ایرانیان در قاره آمریکا پیش از کریستف کلمب نوشته جناب آقای دکتر حمید شفیع زاده اقتباس شده است

مطالعه این کتاب به همه علاقه مندان به تاریخ توصیه می شود.

عضویت
اطلاع از
guest

10 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
Shirin

درود دوستان
۱- به نظرمن کتاب مذکور قابل استناد نیست.
۲- اقتباس درست است نه “اقتباص”
۳- رسوم جمع رسم است و “رسوم ها” اشتباه است.
۴- “دریا نبرد” نیست “دریا نورد درست است.
اشتباهات املایی و انشایی زیاد است

انی کاظمی

درود.
بعضی غلطهای املایی که ارسال کردید رو اصلاح کردیم.
ممنونم.

علی منظوری

تعداد ایرانی های دچار توهم داره زیاد میشه، ما تاریخ ایران رو هم از اروپایی ها گرفتیم حالا این آقای دکتر!!! این کشف عجیب را در چه تاریخی به خواب دیده اند؟ این اسناد در این ۴۰۰ سال کجا بوده؟ لازم نیست با این دروغ ها برای خودمان افتخارات موهوم بیافرینیم. انسان ضعیف به دروغ متوسل می شود ما ضعیف نیستیم که نیاز به دروغ داشته باشیم.

مانلی مجد

سلام. خواستم از این همه مطالب زیبایی که به اشتراک می گذارید تشکر کنم.
بسیاری از دانسته هایم را مدیون سایت شما هستم
به ایمد اینکه از این کار فرهنگی هیچگاه خسته نگردید
با احترام
مانلی مجد

الوند

اقتباس با سین نوشته می شه نه با صاد

mohammad

من متوجه نمی شوم که اگر ایرانیها در اون زمان قبل از colombo وارد قاره امریکا شدند چرا انجا رو در نقشه ثبت نکردن و در زمانی که صفویه بر ایران حکومت میکردن چرا وقتی اسپانیا کشف قاره جدید رو ادعا کردند هیچ اعتراضی نکردن امریکا رو ۵۰۰ سال قبل کشف کردن و colombo در امریکای جنوبی در colombia وارد خاک قاره شد و امریکا را بعد americo vespuci به طور کامل کشف کرد colombo با indios برخورد کرد که maja ها بودن فقط جهت اطلاع

رضا

پرفسورهای عزیز…
جواب تمام سوالات به دو شخم معروف ختم میشه
شخم مغول ها و شخم قحطی بزرگ…
شخم زدن رو فقط تصور کنید…
دوستان ، شهرها رو شخم زدند
خاطرات سفیران خارجی از وضعیت مردم در دوران قحطی بزرگ رو پیدا کنید و بخونید
در منطقه ما مردم به بلوط برای نجات از گرسنگی پناه میبردند…
دار و ندارشون رو در ازائ چند لقمه غذا میدادند
به نظرم خیلی محتمل هستش
ولی جای کار بیشتری داره
تاریخ رو فاتحان مینویسند

Kasra

دروغ و مزخرفات نژاد پرستانه ایرانی ها و مسلمان های دچار عقده خود کوچک بینی.

نگيين

از این متل ها بسیار بسیار شنیدیم ادعا که خرجی ندارد.کسیکه لقب دکتر جلو اسمش نصب میکنه یعنی بهروش تحقیق وتحقیق روشمند واستاندارد اگاهی داره ومیداند که باید از نتایج ان دفاع علمی بکند(نه خله ام از همسایه عمه اش واوهم از عروس …………. شنید که:………پس ثابت شد .سد البته در مملکتی که ریس فنی ترین دانشگاهش در مورد ارزوی بزرکش می فرمایند (خارج از کهکشان شیری روی یکی از کرات نماز بخوانم) ونمی داند اگر نیروی جازبه نباشد وهوا وضو ونقاط تماس برای نماز امکان پذیر نیست واگر باشد بدلیل انحنای فضا بدلیل اجرام بسیار بزرگ سمت زمین وقبله… مطالعه بیشتر »